Het Dorpsplein is aangelegd in de 70-er jaren. Sinds dien was er eigenlijk niets meer aan gedaan. De bestrating was verzakt, de beplanting verwilderd en het hout van de speelvoorzieningen was deels rot.

Op initiatief van enkele bewoners en sterk ondersteund door raadslid Nel Breed is er samen met de gemeente een plan opgesteld om het plein te renoveren. Ook de Dorpsvereniging ondersteunde dit plan.
De gemeenteraad stelde een redelijk budget ter beschikking, zodat eind 2011 kon worden begonnen met de werkzaamheden.

Alle bestrating werd verwijderd en opnieuw gelegd. De ringweg werd versmald en minder hoekig gemaakt.
Alle beplanting werd verwijderd en vernieuwd.
Er werden nieuwe speeltoestellen geplaatst.

Wat resulteerde was een fraai en kindvriendelijk plein waar de bewoners trots op kunnen zijn.
Het enige minpuntje zijn de te smalle parkeervakken. Dat werd 'opgelost' door de strepen te verwijderen, maar meer er is nu minder parkeerruimte dan bedoeld.

De Dorpsvereniging heeft gepleit voor extra parkeervakken, omdat ze altijd vol staan. Dit verzoek is door de gemeente niet gehonoreerd.
Zie ook 'Parkeren'.

Alle foto's van de werkzaamheden en het resultaat kunt u hier bekijken.
Klik op de foto voor een vergroting.

.