AEDinjouwbuurt

AED update september 2020

Zoals u wellicht al heeft gezien, is de AED bij de paardenmuur geïnstalleerd. Kees Schouten en Jan Hulsbosch hebben de AED opgehangen en hebben hem van een mooi afdakje voorzien. Via een nog bestaande kabel is de kast van stroom voorzien. Dit laatste is nodig voor de beveiliging van de kast en verwarming in de winter. De AED is aangemeld bij HartslagNu waardoor burger hulpverleners een oproep krijgen indien er een AED inzet verlangt wordt.

Wanneer 112 gebeld wordt en er het vermoeden bestaat van een hartfalen, worden vrijwillige burger hulpverleners via een app op de telefoon opgeroepen om met de AED naar het noodgeval te gaan. Zij krijgen dan ook een code om de kast te openen. Op dit moment (september 2020) zijn er 6 vrijwilligers in Haarlemmerliede aangemeld bij HartslagNu. Bent u als vrijwilliger aangemeld mij HartslagNu en wilt u de AED een keer zien, kunt wil ik deze graag laten zien.

Kunt u ook reanimeren maar heeft u zich nog niet aangemeld bij HartslagNu, wil ik u vragen dit alsnog te doen. Hoe meer burger hulpverleners we hebben, hoe beter.

OPROEP
We zien graag meer burger hulpverleners. Daarom wordt er, bij voldoende belangstelling, binnenkort lokaal een reanimatie cursus georganiseerd. Indien u interesse heeft, kunt u zich, bij voorkeur via email, opgeven bij Mark van Nobelen. De kosten voor een reanimatie cursus is afhankelijk van het aantal cursisten. Veel ziektekosten verzekeringen vergoeden een reanimatie cursus.

Mark van Nobelen, beheerder AED.
mvnobelen@dorpsvereniging.nl

Hoe komen we aan de AED?

Voor de realisatie van meer AED's is de gemeente voorjaar 2019 een actie gestart om meer AED's in Haarlemmermeer te plaatsen. We zijn daarvoor een crowdfunding actie gestart en hadden al snel de helft van het benodigde bedrag bij elkaar. De gemeente doneerde de rest.
We hielden iets over, en dat is in een spaarpot gestopt voor de stroomkosten en het jaarlijks onderhoud.

website:
Hartslag Nu

flyer:
Red levens in jouw buurt

flyer:
Red levens met jouw AED