Jubel2
vergaderen11

Het derde kwartaal van 2017 valt ook dit jaar weer in de vakantieperiode en daarom heeft het volledige bestuur slechts 1 maal een bestuursvergadering gehouden. In deze periode was het redelijk rustig en konden de lopende zaken nog steeds met het afgeslankte bestuur afgehandeld worden. Voor de toekomst verwachten we echter volop drukte en zullen 2 nieuwe bestuursleden hard nodig zijn.

Om de bestuursleden iets meer kader of specialiteit mee te geven, wordt er gedacht om aan elk bestuurslid een portefeuille toe te kennen. Helaas zal hierin geen geld zitten, maar een takenpakket voor het onderhouden van diverse onderwerpen en contacten. Op deze manier worden de bestuursfuncties boeiender en krijgen alle bestuursleden hun eigen verantwoordelijkheden. We zullen later deze onderverdeling bekend maken, zodat u als lid zich direct tot het juiste bestuurslid kunt wenden.

In de bovengenoemde bestuursvergadering hebben we onze toekomstige gebiedsmanager Rik Rol-leman van de gemeente Haarlemmermeer uitgenodigd voor een verdere kennismaking. Dhr. Rolle-man is de gebiedsmanager voor het noordelijk deel van de Haarlemmermeer (met de dorpen Badhoevedorp, Nieuwe Meer, Lijnden, Zwanenburg, Vijfhuizen, Nieuwe Brug en Boesingheliede).
In januari 2018 zal de gebiedsmanager met zijn afdeling te vinden zijn in het gemeentehuis van Haarlemmerliede en Spaarnwoude. Dhr. Rolleman hecht veel waarde aan de samenwerking met onze Dorpsvereniging en zal daarom om de 2 à 3 maanden overleg willen hebben met de vertegenwoordigers van de Dorpsvereniging.

De volgende zaken speelden zich in de directe omgeving af. Het ontwerp van het aan te passen kruispunt voor “De Zoete Inval” hebben we ingezien en het bestemmingsplan ‘Penningsveer’ aan de zijde van Haarlem is vastgesteld. Dit plan betreft alleen het grondgebied van de gemeente Haarlem, van de Veerplas tot aan nieuwe jachthavens aan de westkant van ‘De Mooie Nel’.

Is het dan alleen maar hard werk werken binnen het bestuur? Nee hoor, gelukkig niet. Eind augustus hebben we nog eens op een leuke manier afscheid genomen van onze oud-bestuursleden Hans en José. In de sloep van één van de bestuursleden hebben we onder het genot van een hapje en een drankje het rondje om en door Haarlem gevaren. Een tocht, die vroeg in de avond begon, liet ons Haarlem als sprookje in het donker zien. Een rondvaart, die heel leuk was en de dank aan Hans en José nog eens benadrukte.

Het Bestuur.