Op 1 januari 2019 is het écht zover. Schermafbeelding0
Onze gemeente fuseert dan met de gemeente Haarlemmermeer. Wat zal dit gaan betekenen? Wat zullen we daar van gaan merken in ons dagelijks leven? Dingen veranderen nu eenmaal, niets blijft hetzelfde. Wat wél blijft is de herinnering aan 155 jaar gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude.

Wat ook blijft is de behoefte van mensen aan contact, ontmoeting, verbinding, samenzijn en het gevoel ergens bij te willen horen. Om in deze behoefte te voorzien en een blijvende herinnering te creëren hebben wij het initiatief genomen voor een mozaïekbank. Schermafbeelding1

Een gezamenlijk project, waarbij we met zoveel mogelijk mensen een betonnen bank willen gaan beplakken met mozaïeksteentjes. Het is de bedoeling dat er afbeeldingen op de bank komen, die kenmerkend zijn voor Haarlemmerliede. Deze bank zal een mooie plek krijgen in ons dorp. Een soort herinneringsmonument aan 155 jaar gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude; dat symbool staat voor de identiteit van ons dorp.

Om alvast een idee te krijgen ziet u hieronder een voorbeeld van de mozaïekbank, die gemaakt is door bewoners van Vogelenzang. Op de Facebookpagina ‘Mozaïekbank Vogelenzang’ zijn nog meer foto’s te zien.

Door Chris Buzink, secretaris Dorpsvereniging, is bij de gemeente subsidie aangevraagd en inmiddels is deze subsidie toegezegd. Schermafbeelding2

De voorbereidingen zijn in volle gang. Er zijn ideeën over een ontwerpwedstrijd, mozaïekworkshop ter voorbereiding op het plakken, de plek waar de bank uiteindelijk geplaatst gaat worden enz. enz. Het is een grote klus en wij nodigen iedereen bij voorbaat van harte uit om deel te nemen aan dit gezamenlijke project. We houden u op de hoogte van de ontwikkelingen en hebben er veel zin in.

Volg ons op facebook: Mozaïekbank Haarlemmerliede.

Download het ontwerpformulier

Mocht u vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met:
- Tonny Kortekaas, 06-533 08 166 of
- Agnes van Loon, 06-170 28 726.

(Agnes van Loon)

BankOntwerpFormulier1