Jubel2
IMG1085

Het plan

Tijdens het vervaardigen van het jubileum boekje kwamen ook de herinneringen terug aan de levende kerststal, welke een tiental jaren terug een heel gezellig gebeuren was op het Dorpsplein. De Dorpsvereniging had het idee om dit jubileum jaar deze weer een keer te laten herleven. Op deze gedachte waren meer inwoners gekomen en Jan en Bets Hulsbosch waren al druk doende een kerststal met bewoners te realiseren bij de Paardenmuur.

Helemaal leuk. Al pratend met elkaar kwam het plan naar voren op op 24 december ná de nachtmis van 20:00 uur bij deze kerststal een gezellig samenzijn te organiseren en met elkaar en met een warm drankje rond de stal en de vuurkorf elkaar een gelukkige kerst toe te wensen.
(grotendeels overgenomen uit Dorpskrant 143 - dec.2016)

Hoe het afliep

Het was een zeer geslaagd gebeuren.
Er was een prachtige stal gebouwd. De Dorpsvereniging had voor Warme chocolademelk en glühwein gezorgd en het kerkkoor kwam zingen. Er waren ca. 100 bezoekers die gezellig keuvelden, wat warms dronken en mee zongen met het koor.
Zeker voor herhaling vatbaar.

foto's van:
- Petra Lagas (links)
- Mark van Nobelen (onder)
- CBu (stal en boom)
.