Een uniek historisch boek

Haarlemmerliede en Spaarnwoude
van veenwildernis tot wonen in het groen.

Er is lang en veel over gesproken, er zijn tal van informatie-, discussie- en kennismakingsavonden geweest, enquêtes gehouden, maar op 1 januari 2019 houdt de Gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude als zelfstandige gemeente op te bestaan en is de samenvoeging met de Gemeente Haarlemmermeer een feit. Ook onze voorvaderen hebben diverse samenvoegingen meegemaakt en vrijwel even zoveel splitsingen. Dit, maar ook de rest van het verhaal over de rijke geschiedenis van de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude mag niet verloren gaan.

Daarom is historicus Frank van de Poll samen met Historisch Halfweg, de Dorpsvereniging Haarlemmerliede en Spaarnwoude en de Historische Werkgroep Spaarndam bezig met het samenstellen van een herdenkingsboek: Haarlemmerliede en Spaarnwoude - Van veenwildernis tot wonen in het groen. Hij belicht onder meer hoe het gebied in de middeleeuwen in cultuur is gebracht, hoe het water beheerd werd en de dijken werden aangelegd, wat de aanleg van de trekvaart betekend heeft, hoe het gebied bestuurlijk in elkaar zat, wat voor mensen er gewoond hebben en wonen, en vooral: hoe mooi het gebied is.

Dit rijk geïllustreerde herdenkingsboek (ca. 200 blz.) mag u niet aan u voorbij laten gaan. Leuk om cadeau te geven of te krijgen, als verjaardagscadeau of kerstcadeau. Het verschijnt 2e helft van december 2018.

Bij intekening vóór 01-10-2018 bedraagt de prijs € 19,95 (mits afgehaald) en kunt u een naam op de intekenlijst in het boek laten zetten.

Na deze datum kunnen de intekenaars niet meer vermeld worden in het boek en bedraagt de losse verkoopprijs € 25,00 (+ eventuele verzendkosten).

Bestel uw boek(en) online via dit formulier.

Tijdens de officiële uitreiking van het boek in de 2e helft van december 2018 is het boek in het Gemeentehuis te Halfweg af te halen.

Na deze datum kunt u - op afspraak - uw bestelling ophalen bij:
- Historisch Halfweg in het Gemeentehuis in Halfweg
- Historische Werkgroep Spaarndam
- Dorpsvereniging Haarlemmerliede en Spaarnwoude
- het Noord-Hollands Archief, Jansstraat 40 te Haarlem.

Over het afhalen ontvangt u begin december 2018 een e-mail met keuzemogelijkheid.

CoverboekHenS29052018

Haarlemmerliede en Spaarnwoude - Van veenwildernis tot wonen in het groen

Frank van de Poll,
hardcover, ca. 200 blz., kleurrijk geïllustreerd,
ISBN 978-90-825893-2-0,
verschijnt 2e helft van december 2018.
Productie: Kantoor Verschoor Boekmakers.
Een project in samenwerking met de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude en het Noord-Hollands Archief.

Download de Flyer.