![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Start voorbereiding De aanleg is gestart met voorbereidend grondwerk. De parallelweg zal naar het zuiden verlegd worden. Daarna zal de zuidelijke rijbaan (stad uitverkeer) ook naar het zuiden verlegd worden. In de ruimte die dan ontstaat tussen de twee rijbanen (middenberm) van de A200 zal de Fly-over gebouwd worden. Start Fly-over A-200 met werkzaamheden aan Robertus Nurksweg Vanaf medio oktober 2009 gaat de aannemer de Amsterdamsevaart, de Robertus Nurksweg en het erlangs gelegen fietspad verleggen. Hierdoor komt er een werkterrein beschikbaar voor de bouw van de nieuwe Fly-over. Het zand dat in januari 2009 werd aangebracht als voorbelasting is inmiddels voldoende gezet. Met behulp van damwanden zijn maatregelen getroffen om een belangrijke waterleiding van PWN te beschermen. De nutsbedrijven leggen op dit moment de kabels en leidingen in een nieuw tracé.
Planning infrastructuur 2009/2010 en verder. Oktober 2009: aanleggen van een tijdelijk fietspad November: bestaand fietspad opbreken en veen in de bermen van het fietspad verwijderen en vervangen door zand Januari 2010: aanleggen van een tijdelijke Robertus Nurksweg (in betonstraatstenen) Februari en maart: bestaande verhardingen opbreken en nieuwe verhardingen aanleggen voor de om te leggen Amsterdamsevaart Maart: Amsterdamsevaart afsluiten voor verbindingen tussen het bestaande en het nieuwe asfalt (één weekend) Begin april: verkeer van de Amsterdamsevaart omzetten naar de verlegde rijbanen. Voorjaar 2010 - start bouw pijlers viaduct Medio 2011 - afbouw viaduct - aanpassingen infrastructuur (bestaand op nieuw) Najaar 2011 - afwaarderen Keggeviaduct - plaatsen en aanpassen verkeerslichten - plaatsen noodzakelijke verkeersmeubilair 31-12-2011 Begin 2012 - inrichten bermen - verdere afwerking
Op onderstaande tekening is voor het gemak (fantaseren is makkelijker dan de waarheid tekenen) het een en ander weggelaten, zoals: spoorlijn, vangrail, lichtmasten, verkeersborden, gebouwen, enz.. (CBu) | ||||
![]() | ||||
De Amsterdamsevaart tussen de Fly-Over en de Amsterdamsepoort zal naderhand versmald worden. De Dorpsvereniging vreest horizon vervuiling en geluidsoverlast door deze hoog aangelegde weg.
Meer informatie: Website gemeente Haarlem | ||||
![]() | ||||
![]() | ||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ![]() | ![]() |