![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | |||||||
![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Het is al weer het laatste kwartaal van 2019. Tijdens het opstellen van dit bericht was er al één bestuursvergadering gehouden en staat er nog één gepland voor medio december. Daarnaast zijn er door bestuursleden verschillende vergaderingen en bijeenkomsten bijgewoond. In deze periode lijkt het altijd drukker dan in andere kwartalen en moeten we periodiek afstemmen, wie waar naar toe gaat. We zullen de belangrijkste hiervan nog even benoemen. Het kwartaal begon met het bijwonen van een hoorzitting over het door ons ingediend bezwaar over de komst van een Bio-energiecentrale op het bedrijventerrein “De Nieuwe Liede”, net aan de andere kant van de Ringvaart ter hoogte van het Rottepolderplein. Met de ervaringen van ‘Rutte Recycling’ nog in ons hoofd, proberen we ons te wapenen tegen nieuwe stank en fijnstof in ons dorp. Verder is er met de gemeente overleg geweest over de ontwikkelingen van de ‘Oostpoort’ in Haarlem. Hier zijn plannen voor gemaakt voor uitbreiding van woningbouw, aanpassen verkeerssituaties en uitbreiden van het station. Omdat de uitbreidingen van de woningen met hoogbouw (40m!) ten noorden van de spoorlijn (in de Waardepolder) geprojecteerd zijn, zou dit effect kunnen hebben op de skyline vanuit ons dorp en de verkeersbewegingen. Hoewel de gemeente Haarlem deze schetsen als kaders voor de ontwikkeling in de toekomst heeft vastgesteld, zullen we u weer berichten bij verdere uitwerking van de ontwikkelingen. Met het Haarlemmermeermuseum, de Dorpsvereniging, Historische Werkgroep Spaarndam, Historisch Halfweg en Stichting het Eiland Ruigoord is gewerkt aan het meer bekend maken van de geschiedenis van 'onze' omgeving bij de rest van de Haarlemmermeer. Er is tweemaal een bijeenkomst bijgewoond van de ORS (Omgevingsraad Schiphol). Zoals bekend mag Schiphol van het kabinet vanaf 2021 onder voorwaarden stapsgewijs groeien naar maximaal 540.000 vluchten. Een belangrijke voorwaarde is de vermindering van de overlast voor de bewoners. Echter hoe deze overlast gemeten wordt, is niet duidelijk. Een ander belangrijk onderwerp in deze periode is de afsluiting van de Spaarndammerdijk (Hogedijk) tussen Spaarndam en Halfweg. Deze verbindingsweg wordt door de gemeente als onveilig beoordeeld en is daarom direct afgesloten voor het auto- en motorverkeer. Tot slot wenst het bestuur u allen prettige kerstdagen en een goede jaarwisseling toe en dankt u voor het gestelde vertrouwen in het bestuur. We hopen u weer te ontmoeten bij de Jaarvergadering op 10 februari 2020.
Namens het bestuur, Theo Vink * * * | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | |
![]() | |
![]() | ![]() |